Go to your desktop, create new folder and call it …
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
… yes you must name it with the full stop and guid.
Freelance Cloud Architect
Go to your desktop, create new folder and call it …
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
… yes you must name it with the full stop and guid.
Posted this on my internal blog at Traen:
A critical success factor for SCRUM projects is having access to customer representatives who are:
- Collaborative
- Representative
- Authorized
- Committed
- Knowledgeable
If the customer representatives are not collaborative, they will sow discord and frustration, resulting in the loss of morale.
If the are not representative, they will lead the developers to deliver unacceptable products.
If they are not authorized, they will incur delays seeking authorization or, even worse, lead the project astray by making unauthorized commitments.
If they are not committed, they won’t do the necessary homework and won’t be there when the developers need them most.
If they are not knowledgeable, they will cause delays, unacceptable products or both.
So SCRUM needs customers who are CRACK!
From “Balacing Agility and Descipline: A Guide for the Perplexed”
Actually it’s true for any kind of project based on any proces or methodology…
…og kan ikke forstå hvad nedenstående billede har med noget at gøre?
I sidste måned lancerede Microsoft officielt IaaS på Windows Azure. Det var også på tide kan man sige, og det bliver spændende at se om Microsoft kan indhente noget af det forspring som andre spillere som Amazon og Rackspace allerede har.
Anyways, det skal selvfølgelig testes. Så jeg har aktiveret IaaS på min Windows Azure profil og får dermed muligheden for at starte virtuelle maskiner i skyen.
Processen er temmelig enkel. Fra Virtual Machines “tabben” i Windows Azure Portalen vælger man +New fra bunden af siden.
Derefter kan man så vælge om man vil konfigurere selv fra bunden eller om man vil vælge en skabelon.
Her kan man så vælge fra en række skabeloner herunder diverse Unix distroer og selvfølgelig Windows Server 2012.
Derefter skal man blot svare på en række standard spørgsmål som størrelse på maskine (small, medium, large eller x-large) hostname, dns-navn og kodeord til administrator.
Og 2 minutter senere har man en virtuel maskine.
Med virtuelt netværk er det muligt at forbinde maskinen direkte til en hjemmenetværk og dermed tilgå f.eks. med brugere fra et privat domæne.
Indtil videre har Amazon været min favorit til Iaas, men jeg må sige at det her faktisk ser bedre ud.
Iflg. en undersøgelse der bl.a. er lagt på Version 2 er følgende IT-trends de vigtigste for IT-chefer i Danmark, Sverige og Norge:
Et par umiddelbare observationer fra min side må være at:
Jeg ville nok proppe åben data og åbne data protokoller som OData på listen i stedet for, så kommer muligheden for mobilitet af sig selv.
Min liste vil så være:
Faldt lige over et indlæg på Amino om e-handel. Øverst på siden var der en bannerreklame fra Nets om et indlæg med 9 bud for en god e-handelsbutik.
I indlægget er der bl.a. følgende gode råd:
Det er alle gode og fornuftige råd. I indlægget er der også et link til Nets nye betalingsmodul Netaxcept. Nedenfor er så produktsiden for Netaxcept hos Nets:
Jeg har med rødt markeret nogle afvigelser fra Nets egne gode råd.
I flæng kan nævnes:
Det er en ommer!
I medierne, på Digitaliseringsmessen 2012 og senest på IT-brancheforeningens årlige møde har politikerne nærmest stået i kø for at fortælle om hvordan man kan skabe kæmpe gevinster vha. digitalisering.
Det tror jeg sådan set også man kan, men der er lige et par sten på vejen som skal ryddes først. I prioriteret rækkefølge kan man nævne:
Den danske lovgivning omkring personfølsomme data er nødt til at blive lavet om, så det er muligt at bruge cloud computing. Alt andet giver simpelthen ikke mening, hverken økonomisk eller teknisk.
Etableringen af en driftsorganisation i Statens IT er en kæmpe fejltagelse. Det har ikke været økonomisk forsvarligt at etablere drift på “jorden” i snart mange år og prisen på kapacitet (CPU, RAM og lager) i skyen rasler dagligt ned.
I danmark er udbredelsen af SmartPhones på niveau med Korean og Japan og ligner noget i omegnen af 70% af befolkningen. Alligevel har vi en statslig login løsning der ikke virker på NOGEN mobile platforme.
Hvis vi skal lykkes med tvangsdigitalisering af selvbetjeningsløsninger er vi nødt til at sikre at vores foretrukne håndholdte IT platform (læs: SmartPhone) virker ligeså let som pinkoden på et Dankort.
ALLE er enige om at der ligger en guldgrube begravet i at sætte data fri. Men guldet kan kun graves frem hvis data rent faktisk er tilgængeligt som beskrevet i de 8 bud for åben data.
Det er mig et mysterium at ingen har fundet på at ringe til USA og bede (pænt) om en kopi af koden til http://data.gov – men det ville måske være for let.
Nå jo, jeg skrev også om det her sidste år.
Når man nu sparer en bunke penge, indledningsvis på hosting af eksisterende løsninger i skyen, så invester pengene i nye web2.0-ificeringer i stedet for at kanalisere pengene over i overførselsindkomster.
Tænk hvis man havde sparet en mia. kr. som man så havde kastet efter initiativer som Code for America.
Alle, OK næsten alle, bruger sociale tjenester og har efterhånden en nogenlunde opfattelse af hvordan det med at sætte brugeren i centrum fungerer. Så hvorfor ikke også sætte brugeren/borgeren i centrum når man designer selvbetjeningsløsninger til det offentlige? Hvorfor skal selvbetjeningsløsninger være baseret på de samme paradigmer som de offentlige institutioner bruger internt?
Hvis man skal lave løsninger som er pæne, brugervenlige og gennemtænkt (med andre ord har god UX) så koster det lidt mere end ellers, fordi man er nødt til at have bemanding på et projekt og man er nødt til at bruge ekstra tid på forundersøgelser og brugertest og sådan noget…
Men man er bare nødt til at kaste sig i støvet for den salige Steve Jobs og give ham ret i at UX betyder ALT. Det er fuldstændig lige meget hvor smart et system er hvis det er grimt og svært at bruge.
Hvis det er muligt for en virksomhed som Danske Bank at skabe mobile selvbetjeningsløsninger for noget så kompleks og sikkerhedstungt som Netbank, der kan rykke 50% (eller også er det mere) af deres brugere fra web til mobil og tablet, så må det også være muligt for offentlige instititutioner af gøre det samme.
Men ambitionsniveauet er nødt til at komme WAY op hvis det skal kunne lade sig gøre. Cremen af mobile løsninger pt. er hul-i-vejen og tag-et-billed-af-min-fyldte-skraldespand.
Der er INGEN tekniske forhindringer tilbage, ansvaret ligger udelukkende hos vores politikere.
For hvem det kan have interesse så er fordeling af mænd og kvinder på Digitaliseringsmessen 2012 ca. 1/3 kvinder og 2/3 mænd.
Se mere på http://buzzdata.com/peterbb/digitaliseringsmesse-2012#!/overview
Mine tvillingedrenge er næsten 11 år gamle og de elsker at spille computerspil, både på computer og konsol.
Blandt deres jævnalderne kammerater spiller stort set alle drengene også computerspil – især skydespil som Modern Warfare og Battlefield. Når jeg spørger deres forældre om det er OK med dem, så siger de at deres børn sagtens kan finde ud af at spille spilene og at de ikke bliver bange.
Jeg er selv stor fan af Modern Warfare og har hele serien til min Xbox. På bagsiden af alle spillene kan man se, at de er mærket med PEGI’s 18 mærkat. Tillad mig lige at slå fast at mærkaterne IKKE har noget med kravet til evnerne til spilleren at gøre.
På PEGI’s hjemmeside kan man læse:
PEGI-aldersmærkerne står på for- og bagsiden af emballagen og indikerer følgende aldersgrupper: 3, 7, 12, 16 og 18. De giver en pålidelig indikation af egnetheden af spillets indhold med relation til beskyttelse af mindreårige. Aldersmærkningen tager ikke hensyn til spillets sværhedsgrad eller de færdigheder, der kræves for at spille det.
Så hvis man tillader sit barn at spille spil som er egnet for personer over 18 år, så kan man ligeså lade dem se porno også.
Men det er mere komplekst end det. Børns hjerner er ikke fuldt udviklet før 18-20 års alderen og den er ekstra påvirkelig netop under teenage årene. Der findes utallige undersøgelser der påviser skadelige effekter af voldelige computerspil på unge mennesker. Senest har DR gennemført et eksperiment baseret på en stor amerikansk undersøgelse “A Review of the Effects of Violent Video Games on Children and Adolescents” af Whitaker og Bushman der netop viser, at man bliver mere aggressiv af, at spille voldelige computerspil. Du kan se udsendelsen her: http://www.dr.dk/nu/player/#/eksperimentet/27805.
Danske Albert Gjedde er international anerkendt hjerneforsker og han har påvist at man kan finde ligeså meget dopamin i hjernen på unge computerspillere som hvis man havde taget et stribe kokain.
Jeg er bestemt ikke frelst og jeg kan ikke undgå at mine børn enten ser eller spiller voldelige computerspil hos deres kammerater. Men jeg synes vi som forældre bør tage stilling til om det er OK, at vores børn bruger timevis på spil, hvor vi ikke aner noget om langtidseffekterne.
Just saying…
WESTERN UNION MONEY TRANSFER
MALAYSIAN PAY-OUT CENTER
Attention,
You are entitled to receive a total sum of $1,500,000 USD which has been
successfully deposited at the Western Union Payment Center, Malaysia by the
United Nations. This payment is in conjunction with the Social Responsibility
Cash Aid Programme of the United Nations in which e-mail addresses are
selected randomly by the Topaz Balloting System.
The Management of the Western Union Payment Center, Malaysia has designated
that the amount be remitted to you via our Daily Limit Payment of $7,600 USD.
Do send your Name, Address and Phone Number to Mrs. Franca Lee of the Western
Union Payment Center via email:(mrs.franca.lee01@gmail.com) or call +601.6487.
2136 for more information on how to receive your first installment of $7,600
USD
Yours Truly,
Mr. Norman Sadiq,
For: Western Union Payment Center, Malaysia.
© 2024 Peter Birkholm-Buch
Tema af Anders Noren — Op ↑